TERUGBLIK BEURZEN 2018: Succesvol Holland High Tech paviljoen op Paris Motor Show

AutomotiveNL heeft tijdens de 120-ste editie van de Paris Motor Show (oktober 2018) een Holland High Tech paviljoen gerealiseerd voor de automotive partners uit de industrie en de onderzoekssector. Nederland valt internationaal op door haar innovatieve automotive industrie en haar sterk ontwikkelde designsector.


Tijdens de 120-e editie van de Paris Motor Show (sinds 1898) was er een speciale hal ingericht voor B2B activiteiten: Mondial Tech. Naast het 'overweldigende vuurwerk' van merken als Renault, Audi, BMW en PSA-group die hun nieuwe modellen en concepten presenteerden, was er volop ruimte voor business2business activiteiten voor toeleveranciers. Binnen het Nederlandse paviljoen waren vijf industrie- en kennispartijen vertegenwoordigd: Polyscope, Holst Centre, Streetplug, AND en het Smart Mobility deel van de Technische Universiteit Eindhoven. Studententeam STORM, inmiddels getransformeerd tot start-up SPIKE, maakte het Holland High Tech Paviljoen compleet.


Partners International Business programma
De Nederlandse ambassadeur Pieter de Gooijer bezocht het paviljoen op woensdag 3 oktober en nam alle tijd en gelegenheid om met de standhouders te spreken over hun activiteiten en ambities, in Nederland maar zeker ook in Frankrijk. Sinds ruim één jaar werken 20 Nederlandse partijen samen in het Partners International Business (PIB) programma om gezamenlijk de Franse markt beter te kunnen bedienen. Doel van de PIB is de exportkansen van Nederland te vergroten op het gebied van innovatieve mobiliteit en materialen. De mobiliteitssector zit in een transitie naar een veiligere en schonere toekomst, waarbij de Nederlandse hightech-toeleveranciers de Franse Automotive industrie perfect kunnen helpen. 


Nederlandse topdesigners
Nederland kent naast een zeer innovatieve automotive industrie ook een sterk ontwikkelde designsector. Diverse OEM’ers hebben Nederlandse topdesigners in dienst. Laurens van de Acker is als Senior Vice President of Corporate Design verantwoordelijk voor het ontwerp van diverse modellen van Renault. Na een intensieve dag, met onder andere een bezoek van de Franse president Emmanuel Macron, bezocht Van den Acker het Holland High Tech paviljoen. Hij prees de Nederlandse bijdrage en sprak zijn interesse uit in AutomotiveNL als vertegenwoordiger van 180 innovatieve organisaties binnen de automotive industrie. Tijdens de beurs zijn afspraken gemaakt over een Innovation-Day in 2019 bij Renault, waar Nederlandse innovatieve kennis- en industriepartijen zich aan Renault kunnen presenteren.

Voor meer informatie over de Paris Motor Show of de PIB kunt u contact opnemen met Bram Hendrix van AutomotiveNL, projectmanager PIB Frankrijk op ...

Naar overzicht
Delen:
TwitterLinkedIn